مطالعه تأثیر عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی در محور سیاهکل– دیلمان

قسمتی از متن پایان نامه :

راه‌های پیاده

راه‌های پیاده و پیاده‌رو‌ها بخشی از سطح مشخص ترافیک عمومی محسوب می شوند. شهر، محل زندگی و ارتباط انسانها با یکدیگر می باشد و فراهم ساختن امکانات جابه جایی و تأمین نیازهای شهری آنها هدف اصلی برنامه ریزی و طراحی راه‌های شهری می باشد. پس سهولت بخشیدن به حرکت وسائط نقلیه و پیاده‌ها به یک اندازه اهمیت دارد. احساس ایمنی در خیابان‌های شهر شاخصی برای درک وضعیت تکریم اجتماعی افراد در شهر می باشد. اضافه براین همه مردم شهر، در قسمتی از مسیر خود پیاده حرکت می‌کنند. پس در نظر داشتن پیاده‌ها، در نظر داشتن بخشی محدود از جامعه نیست، بلکه رعایت حال همه افراد جامعه می باشد. (سعیدنیا، 1381: 32).

 

2-1-2-15-1 پیاده روها

در همه معبرهای سطح شهر، انسانها به گونه سواره و پیاده در حرکتند. در بسیاری از مناطق شهری نظیر نواحی تجاری، مراکز خرید، مکانهای تفریحی و نواحی مسکونی، وقتی طول سفر کوتاه و جابجایی راحت‌تر باشد، به تعداد پیاده‌ها افزوده می گردد و وجود پیاده روها اهمیت بیشتری می یابد. اگر عابران پیاده نتوانند به دلیل عرض کم و یا وجود موانع، به راحتی از پیاده روها بهره گیری کنند، بخشی از سطح خیابانها را برای پیاده روی انتخاب می‌کنند. در مناطق تجاری و مراکز خرید که اندازه رفت و آمد زیاد و بعد مسافت کوتاه می باشد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای بهره گیری از وسایل حمل ونقل موتوری پیاده روی کنند. (سعیدنیا، 1381: 32).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1– آیا بین شرایط اقلیمی و آب و هوایی و تصادفات جاده ای محدوده پژوهش ارتباط هست؟

2- بارزترین عنصر اقلیم مؤثر در تصادفات جاده ای محدوده پژوهش کدام می باشد؟

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک پایین صفحه

دسته بندی : پایان نامه ارشد